Cristina Escolá

Soprano nascuda a Barcelona. Va iniciar els estudis d’art dramàtic a l’Institut del teatre de la seva ciutat i d’Història de l’art a la U.A.B. Com a actriu ha col·laborat a diverses produccions, com ara “La primera de la classe” de R. Sirera i el recull de monòlegs “L’amor, aquesta gran incògnita” entre d’altres. Formà part de diferents entitats corals. Inicià els estudis de cant amb Víctor Frigola. Ha cursat els estudis de grau professional i posteriorment els superiors de cant al Conservatori Superior de Música del Liceu a Barcelona. També s’ha format com a directora de cor. Participà a master class amb: la soprano Carmen Bustamante, la soprano Ana María Sánchez, i el baix-baríton Carlos Chausson. Ha rebut classes del mestre Guerassim Voronkov, de la soprano Dolors Aldea, la repertorista Marta Pujol, la repertorista Olga Kobekina, el repertorista Ricardo Estrada i de la soprano Carmen Bustamante, amb qui segueix perfeccionant la tècnica vocal.

Musicalment ha realitzat concerts de lied, d’òpera, oratori, sarsuela, i ha enregistrat un CD de Nadales i Cançons tradicionals catalanes. Estrenà l’obra vocal del compositor català, Creu de Sant Jordi, Eduard Blanxart. Ha col·laborat a muntatges de teatre musical i l’hem pogut veure a l’espectacle d’òpera “Desig d’òpera” representat al Versus Teatre, al Teatre Gaudí i a teatres de tot Catalunya. Ha cantat al Palau de la Música Catalana, al Saló dels miralls del Liceu ,als concerts de la casa Batlló i al Monestir de Santa Maria de Pedralbes a Barcelona, Teatre Kural de Manresa, Teatre Fortuny de Reus, Auditori de Granollers, Auditori Atrium de Viladecans, entre d’altres.

El seu repertori d’òpera comprèn els següents rols: Gianneta a “L’elisir d’amore” de Donizetti, Sra. Gobineau a “La Medium” de Menotti, Donna Elvira a “Don Giovanni” de Mozart, comtessa Rosina a “Le nozze di Figaro” de Mozart, Fiordiligi a “Cosí fan tutte” de Mozart, Violeta a “La Traviata” de Verdi, Lola a “Cavalleria rusticana” Mascagni, Mimi a “La Boheme” de Puccini, Suor Angelica a “Suor Angelica” de Puccini, Turandot a “Turandot” de Puccini, Madama Butterfly a “Madama Butterfly” de Puccini.

També ha interpretat els rols: d’Angela a “El conde de Luxemburgo” i de Velencienne a “La viuda alegre” ambdues operetes de F. Lehar.
Dins l’àmbit de la sarsuela ha interpretat els rols de: Catrina i Francina a la “Cançó d’amor i de guerra” de R. Martínez Valls, Carlota a “La Legió d’honor” de R. Martínez Valls, Angelita a “Chateau Margaux de M. Fernández Caballero, Luisa Fernanda i la duquesa Carolina a “Luisa Fernanda” de F. Moreno Torroba, la Reina a “La corte del faraón” de Vicente Lleó, Pepa a “Agua, azucarillos y aguardiente” de Federico Chueca, Marola a “La tabernera del puerto” de Pablo de Sorozábal, Amapola a “La leyenda del beso” de Soutullo i Vert, Katiuska a “Katiuska la mujer rusa” de Pablo de Sorozábal, Berta a “La generala” de Amadeo Vives, Dolores a “La Dolorosa” de Serrano, Rosa a “Los claveles” de Serrano, Aurora a “La del Soto del Parral” de Soutullo i Vert, Mariblanca a “El cantar del Arriero” de Fernando Díaz Giles.
És la principal promotora de la iniciativa “Òpera sense fronteres” que es dedica a fer sentir el cant líric a aquells que no poden anar a una sala de concert. Actualment combina la seva tasca d’intèrpret amb la docència, la direcció coral i teatral.

Ves al contingut