Ewa Pyrek

Nascuda a Cracòvia (Polònia), va cursar els seus estudis elementals i superiors al conservatori de la seva ciutat natal on va obtenir un cum laude com a qualificació final. Ha treballat amb els mestres Tadeusz Wroñski (Varsòvia), Wolfgang Marschner (Freiburg) i Edward Zienkowski (Viena). Seguidament va obtenir a Praga una beca per ingressar a la Guildhall School of Music i es traslladà a Londres on cursà estudis de solista de violí. Va guanyar el primer premi del Concert Recital Diploma de final d´estudis. Paral·lelament va treballar com a primera violinista a la London Symphony Orchestra i a l´Orquestra Simfònica de la BBC i també impartí classes a l´escola de Yehudi Menuhin de Londres. Primer premi en el concurs internacional per a violí solo T. Wroñski (Varsòvia 1995 ) i tercer premi en el Markneukirchen (Alemanya 1999). Menció d’honor en el Concurs Wieniawski (Poznan, 1991), a més de semifinalista del Concurs Internacional N. Paganini (Genova 1994) i del J.Sibelius (Helsinki 1995), segon premi al Concurs internacional Wieniawski i Lipinski a Lublin (1991) i al Concurs Internacional de Música a Londres,1997. L´any 2000 va viure al Japó, va actuar arreu del país amb l´Orquestra de Cambra de Kanazawa. Al 2001 guanyà la plaça de primera violinista a L´Orquestra del Gran Teatre del Liceu de Barcelona i al 2006 la plaça de solista de la mateixa orquestra. Ha actuat com a solista amb orquestres al seu país i ha donat recitals a Alemanya, Anglaterra, França i Japó. Ha enregistrat per a Polskie Radio.