Héctor Botija Manrubia

Comença els seus estudis en guitarra clàssica l’any 2009 a l’Associació Musical del Prat de Llobregat amb el guitarrista mexicà Juan Ramón Arceo García. El 2012 continua els seus estudis al Conservatori Tremolo, on rep classes de guitarra clàssica del guitarrista Bernat Padrosa i classes de teoria musical (harmonia, història, llenguatge, etc.) de la mà del compositor i pianista Jordi Lalanza. L’any 2013 inicia el Grau en Musicologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i el finalitza el 2018 amb la Menció en Musicologia Històrica i la Menció en Gestió Musical i Patrimoni. El 2017 va estudiar a l’Escola Luthier d’Arts Musicals amb el mestre Fernando Rodríguez fins que, l’any 2019, accedeix al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. Actualment, està cursant el Grau Superior de Música clàssica i contemporània amb especialitat en pedagogia. Com a intèrpret solista i de música de cambra, ha rebut classes regulars de diferents músics com el guitarrista Guillem Pérez-Quer, el pianista britànic Alan Branch i el contrabaixista Joaquín Arrabal, entre altres. Paral·lelament, ha participat en cursos formatius de pedagogia on ha treballat diferents metodologies: Willems, Dalcroze, Montessori, Martenot, etc. Des del 2016 ha treballat impartint classes de guitarra clàssica, llenguatge musical i teoria musical en diverses escoles. L’any 2015 va començar a cantar en diverses corals amb les quals ha actuat nacionalment i internacionalment (Islàndia, Polònia, Eslovàquia). Actualment forma part del Cor Al·lira.