José María Martínez Felipe

Nascut a València, comença a estudiar clarinet als 6 anys amb el mestre i director de la banda en el seu moment José Miguel Micó, a l’escola de música “L’artística Manisense” de Manises (València). El 1999 realitza proves d’accés a Grau Mitjà al Conservatori Superior de Música “Sant Esteve” de València, rebent Menció d’Honor en el Premi final de grau. El 2005 ingressa al Conservatori Superior de Música de Catalunya (ESMUC) rebent classes amb Josep Fuster i acabant els seus estudis al juny de 2010 amb una qualificació d’Excel·lent. Professionalment, ha realitzat diverses actuacions amb diferents orquestres i grups, entre els quals destaquen l’OBC, al Palau de les Arts Reina Sofia (València), OSV, ONCA, Banda Municipal de Barcelona, TNC, Quintet Quatre + 1, Quintet Frontela, Orquestra de Cambra del Penedès i dues actuacions com a solista en les bandes de Manises (València) i Alcázar de San Juan (Ciutat Real). Ha treballat amb directors com Roberto Abbado, David Niemann, Egmont Colomer, Nuno Coehlo, Salvador Brotons, Eiji Oue, Christian Lindberg, Cristobal Halffter, Josep Pons, Ramon Tébar, Joan Albert Amargós, Rubén Gimeno, Vicente Alberola, José Lluís Estellés, Víctor Pablo Pérez, Jordi Mora i Xavier Puig entre d’altres. Ha realitzat diversos cursos de perfeccionament amb José Tomás, Josep Fuster i Jordi Mora, així com classes magistrals amb Cecilio Vilar, Anthony Pay, Vicente Alberola, José Luis Estellés, Wolfgang Meyer, Harry Sparnaay, Enrique Pérez i Ricardo Ríos entre d’altres. Entre les joves orquestres, ha estat membre de la JONC de 2006 fins 2009, i JONDE en 2009-2010. En la docència, porta impartint classes d’instrument durant més de 15 anys en escoles de música i conservatoris de València i Catalunya.