Agustín Capdevila

Agustín Capdevila va passar per diversos instruments, com piano, guitarra elèctrica i guitarra clàssica, i també per variats estils, com rock, metall i clàssic, però sempre amb un interès i curiositat per la música antiga. En un començament, va estudiar guitarra elèctrica amb el professor Carlos Corals, i després decideix entrar a l’Institut de Música de la Pontifícia Universitat Catòlica de Xile (IMUC) a cursar els seus estudis de guitarra clàssica amb el Mestre Oscar Ohlsen. És en aquest període quan comença a tocar llaüt i decideix dedicar-se per complet a l’estudi d’instruments antics de corda polsada. A Xile la seva formació de llaüt la va realitzar amb el mateix Mestre Oscar Ohlsen. Després viatja a Barcelona a continuar els seus estudis amb el professor Xavier Diaz-Latorre a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), on va estudiar i va investigar al compositor i Mestre de Capella austríac Matthias Biechteler, qui tenia una faceta de llaütista gairebé desconeguda. Durant aquest mateix període també realitza diversos cursos d’especialització i perfeccionament amb el professor Eduardo Egüez a Itàlia. Posteriorment es trasllada a Basilea per continuar amb els seus estudis a la Schola Cantorum Basiliensis sota la tutela del Mestre Hopkinson Smith. El seu repertori abasta músiques des del renaixement primerenc fins a finals del barroc, amb un èmfasi en la música solista per a llaüt, posant el gest i la retòrica com a base per a la seva interpretació. S’ha presentat tant com a solista, així com a integrant d’agrupacions en diversos països d’Europa i Sud-amèrica.