Ana Andrés

Va començar els seus estudis a l’edat de 5 anys a l’ Escuela de Música Ortega de la seva ciutat natal, Palencia, on durant 6 cursos, va poder construir els pilars de la seva formació musical: primer contacte amb un instrument, primers conceptes teòrics i harmònics i primers concerts tant com a solista com en grup. Posteriorment, passa a estudiar al Conservatori de la ciutat, on va començar a estudiar trompa. Va fer cursos i Master Class amb Juan José Llimerá, Luis Balaguer, Peter Merry, Javier Bonet, David B. Thompson, Hermann Baumann y Nury Guarnaschelly, entre d’altres. A més, és titulada superior de Trompa Natural, de qui ha rebut la formació de Javier Bonet, Claude Maury y Anneke Scott. En el terreny de la música de cambra, ha compartit estudi i treball amb el Sexteto Montucu, del Conservatorio Superior de Música de Salamanca, amb qui va realitzar concerts per tota Castilla y León. Aquesta formació va rebre els consells d’Alberto Rosado, Kennedy Moreti, Jennifer Moreau, Carmelo Molina i l’Ensemble Miró, entre d’altres. En el terreny de conjunt, ha participat des dels seus inicis amb la trompa en la Banda Municipal de Música de Palencia, en la Joven Orquesta Allegro Assai de Castilla y León, en l’orquesta de la Universidad de Valladolid, en la Joven Orquesta de “Antonio Machado”, en la Joven Orquesta Ciudad de Salamanca, en l’orquesta de Cámara “Bella Desconocida”, en la JOSPA (Joven Orquesta Sinfónica del Principado de Asturias), en l’Orquesta Sinfónica del Conservatorio Superior de Música de Salamanca (sota la direcció de Lutz Köhler i Pablo González), en la JOICO (Joven Orquesta Internacional Ciudad de Oviedo) novament amb Pablo González i Friedrich Haider i en l’Orquesta Sinfónica Ciudad de Oviedo. Ha sigut membre de l’Orquesta Sinfónica “Odón Alonso” de León i de la NJO (National Youth Orchestra of the Netherlands). Recentment, ha col·laborat amb l’Orquesta Sinfónica de Vila-seca, amb el Conjunt XXI i amb l’Orquestra SPIRA amb instruments històrics, amb l’Orquesta Clásica de Cataluña, la JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), dirigida per Guy van Waas, l’Orquestra de Música Antiga de Girona, l’Ensemble Martinú, entre altres agrupacions catalanes. En el terreny de la docència, és diplomada en Educació Musical. A més, té experiència en classes de trompa i de Llenguatge Musical, Iniciació i Sensibilització musical. Actualment, és professora de l’Escola de Música Luthier de Barcelona i membre del trio Le Cor, amb el qual ha fet concerts al voltant d’Espanya, del trio Àrtemis i de la POP Symphony Orquestra.