Ana Garde

Neix a Madrid. Inicia els seus estudis de violí amb el professor José Luis Torrecillas, Luis Álvarez i Emilio Maravella. Ha assistit a classes també amb professors de la talla de Boris Kuniev, Isabel Vila, Nicolás Chumachenco, Mauro Rossi, entre d’altres. Va finalitzar els seus estudis de Grau Superior amb el professor Gonçal Comellas al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona. És a més diplomada en Educació Musical i Llicenciada en Història i Ciències de la Música per la Universitat Autònoma de Madrid. L’any 2009 va començar els seus estudis de doctorat a la Universitat de Barcelona, obtenint l’any següent el Diploma d’estudis avançats amb el seu treball de recerca basat en el seu propi projecte pedagògic sobre l’experiència didàctica amb alumnes d’edats molt primerenques a l’Escola Luthier de Barcelona. En l’actualitat ha finalitzat el seu doctorat a la Universitat de Barcelona amb una tesi doctoral basada en la pedagogia del violí. Ha realitzat recitals de música de cambra amb diverses formacions, tant en quartet, amb el Quartet Mudèjar, com en duo de violí i piano: amb el Duo Gautier i el Duo Cuicani presentant-se en teatres i sales de concerts d’Aragó, Barcelona, Madrid i Mèxic. Ha col·laborat i ha estat membre de diverses orquestres, entre les que destaquen: L’Orquestra de cambra Santa Cecília (Aragó), L’Orquestra de la Comunitat de Madrid i L’Orquestra Nacional de Barcelona-Catalunya (OBC), l’Orquestra Barcelona Filharmonia i la orquestra de la Societat de concerts de Barcelona. A més forma part del grup de música de cambra Trois Conquetes. Ha compost i interpretat juntament amb el pianista mexicà Douglas Bringas la banda sonora d’un curtmetratge, anomenat Mare i Filla del director novell Francisco Alarcón, estrenat als cinemes Verdi de Barcelona. Actualment és professora de violí, música de cambra i orquestra, a l’Escola Luthier de música de Barcelona on a més a més ha realitzat estudis de màster en interpretació especialitat violí amb la professora i solista de l’Orquestra del Liceu Ewa Pyrek.