Arnaldur Arnarson

Arnaldur Arnarson va néixer a Reykjavík, Islàndia. Començà els seus estudis de guitarra a Suècia als deu anys d’edat amb Sten Ljungdal. Més tard va continuar a la Tónskóli Sigursveins D. Kristinssonar de Reykjavík amb Gunnar H. Jónsson. El 1978 va entrar al Royal Northern College of Music de Manchester on es va graduar el 1982. Els seus mestres allí varen ser els guitarristes Gordon Crosskey i John Williams i el director d’orquestra i pianista grec George Hadjinikos. Féu un any de perfeccionament amb José Tomás a Alacant i ha rebut consells remarcables dels mestres Oscar Ghiglia, David Russell i del gran llaütista Hopkinson Smith. Ha guanyat diversos premis en concursos internacionals, entre ells, el primer premi del XXI Concurs Internacional de Guitarra “Fernando Sor” a Roma el 1992. El mateix any fou l’únic guitarrista d’entre més de cent aspirants en arribar a la final del concurs “East and West Artists” a Nova York, dirigit a instrumentistes solistes i grups de cambra. El seu repertori avarca des del renaixement fins els nostres dies. Com destacat intèrpret de la música de Bach fou convidat el 1985 a oferir recitals monogràfics a diversos cicles de música a Espanya. La seva interpretació del “Concierto de Aranjuez” de Rodrigo amb l’Orquestra Simfònica d’Islàndia el 1990 i el seu recital al Festival d’Art de Reykjavík el 1992 varen consolidar la seva reputació com un dels més prestigiosos músics d’Islàndia. El novembre del 2000 va causar gran sensació la seva actuació com a membre del Ensemble Barcelona Nova Música a l’Auditori del SGAE a Barcelona. A més del seu treball com solista en recitals i amb orquestra, actua freqüentment en duo amb cantants o altres instrumentistes, amb quartets de corda i altres formacions cambrístiques. Ha ofert concerts a Europa, Austràlia, EUA i Sudamérica. Arnaldur Arnarson resideix a Barcelona des del 1984 on és subdirector i imparteix classes de guitarra a l’Escola Luthier d’Arts Musicals. Ha donat classes magistrals de guitarra i música de cambra a diversos conservatoris i universitats a Europa i EUA, destacant la Universitat de Boston, la Wigmore Hall de Londres i l’Escola Superior de Música Alfred Schnittke de Moscú. A més és el director del primer programa de màster en interpretació musical amb titulació oficialment reconeguda a l’estat espanyol, impartit per l’Escola Luthier en conveni amb la Facultat Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Ha participat com a jurat en diversos concursos internacionals de música. Ha rebut excel·lents crítiques pel seu enregistrament amb obres d’Ásgeirsson (primer enregistrament mundial), Bach i Sor el 1999 per al segell Merlin Classics. Vídeos: Classe Magistral a Barranquilla (Colòmbia)