Caterinangela Fadda

La seva passió per la música neix escoltant la seva mare tocant la guitarra. Als nou anys comença els seus estudis de guitarra clàssica amb el Mestre Armando Marrosu, amb qui es gradua al Conservatori de Música de Sàsser (Sardenya) el 2001. Durant els anys de conservatori, participa en els cursos de perfeccionament “Emili Pujol” en Cervera (Catalunya) i més endavant amb altres grans guitarristes com Alberto Ponce, Fernando Rodriguez, Carles Trepat, Miguel Trápaga i Gianpaolo Bandini. És guanyadora de concursos nacionals i internacionals a Itàlia, així com a concertista amb diverses formacions de música de cambra, incloent en el seu repertori clàssic transcripcions de músiques populars de l’món. L’any 2009 acaba el postgrau de guitarra en la “Escola d’arts Musicals Luthier” de Barcelona, on actualment dóna classes. Aquest mateix any forma part de la banda “Dinatatak” que barreja la música jazz, el funk, ritmes ètnics, flamenc, teatre i pinzellades de claqué. Amb Dinatatak organitza una gira de concerts a les perruqueries de Barcelona per proposar Creative Commons com a alternativa a la SGAE. Toca també com a grup teloner d’Ojos de Brujo i porta el seu projecte a diversos festivals Europeus a Alemanya, França, Itàlia i Espanya. El 2006 neix el duo “Violeta azul”, homenatge a Violeta Parra i totes les dones lluitadores dels anys 60 a Sud Amèrica. A l’agost de l’any 2010 guanya al costat de la cantautora Claudia Crabuzza el premi “Maria Carta” en Sardenya. Ha participat en l’enregistrament dels següents discos: “Noms Propis” amb la banda Dinatatak (compositora i arranjadora), “Fil del coure” amb la cantautora catalana Rusó Sala (compositora, arranjadora i intèrpret), “Mitofonie” de la cantant italofrancesa Dominique Fidanza (productora, arreglista i intèrpret), i la participació en el disc “Com un soldat” de la cantant algueresa Claudia Crabuzza (arranjadora i intèrpret de la cançó “Ernesto”). Des de l’any 2017 forma part de l’duo de guitarres Gatticattivi amb el guitarrista sard Carlo Doneddu. El duo Gatticattivi és una volta musical a el món de la guitarra espanyola des d’una perspectiva que aborda diferents estils musicals més enllà de l’clàssic, nodrida d’una llarga amistat i un profund amor per la música i per aquest instrument. Va ser premiada amb el Premi Tenco “Rassegna della canzone d’autore vaig donar Sanremo” al Teatre italià Ariston, esdeveniment a què ha estat convidada en reiterades ocasions, destacant que en l’any 2016, al costat de Claudia Crabuzza, quan va obtenir el Premi Tenco a el millor disc en llengua minoritària. Ha realitzat els arranjaments i els ha interpretat en la cançó “Cuídame” cantada per Jorge Drexler i Pedro Guerra, que forma part del disc “La marató de tv3”.