Jordi Parramon

Jordi Parramon va néixer a Santa Coloma de Gramenet el 1959. Va realitzar estudis de música al Centre d’Estudis Musicals de Barcelona i als Conservatoris de Barcelona i Badalona. També va estudiar tècnica vocal amb Carme Tulon, d’harmonia amb Benet Casablancas i Juan Luis Milà, i de piano amb David Padrós. Va aprendre direcció de cor amb Manuel Cabero, entre d’altres, i direcció d’orquestra amb Juan José Olives. Ha col·laborat en diferents publicacions escrivint sobre música contemporània (GRAMA, Montsalvat, EL MÓN, GRAN ENCICLOPÈDIA CATALANA DE LA MÚSICA). Com a director de cor ha dirigit els grups corals de diferents centres (Escola de Música de Santa Coloma de Gramenet, Escola Luthier de Barcelona) i també la coral L’Espirall de Santa Coloma o Dido i Aeneas de Mataró. Va crear i dirigir un grup instrumental (GIGA) amb el qual va estrenar obres de V. Solé, F. Taverna-Bech i J. Soler. Actualment treballa ensenyant matèries teòriques (Llenguatge Musical, Història, Harmonia, Formes). També és professor de la Universitat Sènior del CDL (Col·legi dels docents i dels professionals de la cultura). Ha escrit per a guitarra, piano, diferents conjunts de cambra i música coral.