Ludovica Mosca

Artista polifacètica, va estudiar música, dansa i pintura. Considerada per crítica i públic com un ferm valor dins del panorama musical, Ludovica Mosca desenvolupa la seva tasca concertista i pedagògica a Espanya, Europa, EUA, Llatinoamèrica i Àsia. Nascuda a París de pares italians, va estudiar piano al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona amb G.Garganta . Proseguí amb P. Vallribera i E. Casals, i a Anvers amb F. Gevers al Reial Conservatori Superior de Música, obtenint el Premier Prix, i a París amb A. Motard. Ha assistit a cursos especialitzats amb J. Demus, J. Van Immerseel, R. Tureck, J. Savall, G. Hadjinikos, S. Chelibidache i H. Zender. També ha estudiat guitarra amb G.Tarragó i direcció d’orquestra amb A.Ros-Marbá. El seu ampli repertori va dels antics clavecinistes fins als autors contemporanis, havent estrenat nombroses obres entre les quals es pot destacar la Sonata d’Elliot Carter i “For Christian Wolff” de Morton Feldman a Espanya. Regularment imparteix cursos sobre Bach, Haydn, Música Contemporània, Improvisació, Pedagogia, Relaxació corporal i Memòria musical, Iniciació a la Dansa Barroca per a músics i Castanyoles. Ha realitzat enregistraments per a RNE, Televisió Belga, TV3 de Catalunya i té una extensa discografia de piano i castanyoles. Ha estat guardonada amb el Premi Internacional Alex de Vries de Bèlgica per la seva interpretació de la “Rhapsody in Blue” de Gershwin amb l’Orquestra Filarmònica d’Anvers, el Premi Internacional María Canals (Duet Llinares-Mosca) i el Primer Premi Yamaha (Klavier Quartet de Barcelona). Des de 1991 forma el “Duo Contrast” amb el pianista de jazz Manel Camp, amb qui ha gravat quatre CDs per a Edicions Albert Moraleda i Discmedi i des de 2003 fins a l’actualitat, l’ha seguit amb Francesc Capella. Amb el violoncelista Iñaki Etxepare, ha gravat els CDs “Violoncello Castañolero” i la primera “Integral” mundial per a violoncel i piano de Gaspar Cassadó ambdós per a Ayva Musica.En la seva trajectória musical ha col-laborat amb molts solistes internacionals i recentment s´ha integrat com a ballarina de Dansa Barroca a la Fundació Orpheon que dirigeix el viola de gamba José Vazquez.