Pere Vera Cortés

Pere Vera Cortés va néixer a Palma de Mallorca i als 3 anys es va traslladar a Barcelona amb la família. Fill d’un trompetista internacional, a l’edat de 9 anys va començar els estudis de música al Conservatori Superior de Música de Barcelona. Va obtenir menció d’honor de Grau Mitjà i durant l’etapa d’estudis superiors, va formar part de l’Orquestra Simfònica del Conservatori sota la direcció d’Artur Más, de la Banda Simfònica sota la direcció d’Albert Argudo, de l’Orquestra Simfònica “Gèrminans”  sota la direcció de Vladmir Voronkov i de l’Orquestra Filharmònica professional de Barcelona. Va completar la seva formació de música clàssica al Conservatori de Música, Dansa i Art de Perpinyà amb el mestre Maurice Benterfa. Ja finalitzats els estudis superiors de música clàssica, la seva passió pel jazz el va portar a estudiar jazz i música moderna al Taller de Músics, a l’Aula del Liceu de Barcelona i més tard a l’ESMUC, on va obtenir el Títol Superior de Música a l’especialitat de Jazz. Després d’uns anys, se li va concedir la beca d’alta especialització de l’AIE amb què va estudiar a la Berklee College of Music de Boston. Ha participat a més de 30 màster classes i workshops musicals i pedagògics de tot el món. Des dels 18 anys, ha tocat en tota mena de formacions de diferents estils, treballant amb artistes de tot el món com: Jordi Bonell, Lionel Haas, Natalie Dieah, Devora Davis, Eric Abshagen, Eric Vaughn, Monica Reece, Enrico Pérez, Carnal , Zulú 9.30, Coaxial, Black Jack, Ivanow Group, Vector Project, Junior Mackenzie, Maika Makovski, Vinx Parrette, Martina Gebhardt, Daniel Pont, Rico McClarin, Big Band ‘Big Swing Group’, New York State Big Band, Priscilla Barbosa, Brian O’Mahoney i el seu propi quintet entre molts altres, donant com a resultat més de 1000 actuacions en directe, més de 100 festivals internacionals i 40 enregistraments fins ara. Ha treballat també com a arranjador, compositor, productor i coproductor en més de 50 produccions. Des dels 22 anys ha estat professor d’instrument, combos, big band, grups instrumentals, llenguatge musical i harmonia i arranjaments a diferents escoles i universitats. Ha impartit diferents tallers i màsters classes d’instrument i de direcció de combos i Big Bands. Durant els 7 anys que va viure a Alemanya, va treballar a l’institut Friedric Engels Gymnasium de Berlín, a la Humboldt Universität Berlin ia la Global Music Academy. Durant els darrers 5 anys, ha format i preparat alumnes per a les proves d’accés de conservatoris de Grau Mitjà i de Grau Superior.