Yulia Tsuranova

Yulia Tsuranova va néixer a Moscou l’any 1979. Va començar a tocar el violí als 6 anys. El 1994 va començar a estudiar música a l’Escola de Música associada al Conservatori Estatal de Moscou. Mentre estudiava a l’Escola de Música, va ser membre de l’Ensemble de Solistes de la Fundació Internacional “ New Names “. L’any 1998, Yulia va guanyar el Premi del Concurs Internacional de Solistes d’Orquestres de Cambra de Múrcia, Espanya. L’any 1998 Yulia va entrar al Conservatori Estatal de Moscou . Allà va estudiar durant cinc anys amb la professora Olga Kaverzneva, primer assistent de David Oistrakh, i va estudiar classes de quartet de corda amb el professor Andrey Shishlov, primer violí del Quartet Schostakovitch. Durant els seus estudis a Moscou va participar a diverses masterclasses amb professors com Felix Andreyevsky (Royal Academy of Music of London), Irina Bochkova (Conservatori Estatal de Moscou) i Devi Erlih (Ecole Normale de Musique de París). De 1999 a 2003 Yulia va ser membre del Moscow Camerata Chamber Orchestra tocant a la secció de primers violins. Del 2004 al 2011 Yulia tocà a la secció de primers violins a l’Orquestra Remix (Porto, Portugal) i amb l’orquestra Clàssica do Centro (Coimbra, Portugal) on tocava com a co-principal dels primers violins. També col·labora amb la Moscow State Philarmonia, Russian National Orchestra, Russian State Symphony Cinema Orquestra, Orquestra Nacional do Porto, Orquestra Gulbenkian, Orquestra Simfonica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Orquestra del Gran Teatre del Liceu. Yulia es també una music molt activa pel que fa a la Música de Cambra. Apareix sovint amb diverses formacions i amb quartets de corda com a primer violí.