Álvaro Vega Báscones

Álvaro Vega Báscones comença els seus estudis musicals al Conservatori Professional de Música “Ataulfo Argenta” de Santander amb la professora Lara Eloísa Manzano Gómez. L’any 2015 comença els seus estudis superiors al Conservatori Superior de Música “Rafael Orozco”, sent la seva professora de flauta travessera Wéndela Claire van Swol i finalitzant els seus estudis l’any 2019. L’any 2018 ingressa al Real Conservatori de Música d’Anvers, Bèlgica, sent el seu professor Aldo Baerten, concloent els seus estudis amb alta distinció l’any 2020 i obtenint així plaça directa per realitzar el master en interpretació, el qual va finalitzar al juny de 2022 amb Cum Laude. L’any 2020 va ser seleccionat per fer un intercanvi a la Universitat d’Hamburg amb el professor Jürgen Franz per al curs acadèmic 2021-2022. A més de la seva formació dins dels conservatoris, la seva inquietud musical l’ha portat a realitzar nombrosos cursos de perfeccionament amb professors de la talla de Kersten McCall (Flauta principal de la Reial Orquestra del Concertgebouw d’Amsterdam), Julie Moulin (Flautista de la Reial Orquestra del Concertgebouw d’Amsterdam), Miguel Angel Angulo (Flautista a l’Orquestra Nacional d’Espanya), Antonio Arias (Flautista de la Orquestra Nacional d’Espanya), Salvador Martínez (Professor a l’Escola Superior de Música (Reina Sofia) entre d’altres. La seva activitat com a flautista li ha permès formar part de nombroses orquestres, tals com: Banda Municipal de Castelló, Orquestra Simfònica del Vallès, Orquestra Simfònica d’Euskadi, Orquestra Simfònica de les Illes Balears, la Jove Orquestra Nacional d’Holanda (NJO), on va ser seleccionat com a flauta principal l’any 2020, Jove Orquestra de Cantàbria (JOSCAN), EGO (Jove Orquestra del País Basc), Jove Orquestra d’Anvers (AJO), Banda Simfònica de Còrdova i l’Orquestra de la Fundació Príncep d’Astúries. Alhora ha tingut l’oportunitat de treballar sota la batuta de grans mestres com: Alexandre Bloch, Enrique García Asensio, José Luis Temes, José Rafael Pascual Vilaplana, Vladimir Stoupel, entre d’altres. Durant el curs acadèmic 2020-2021 ha estat professor de flauta travessera al conservatori professional de música “Ataulfo Argenta” de Santander.