Antonio Ruíz Mellado

Estudia al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona amb la catedràtica Carme Undebarrena. Rep per unanimitat del jurat al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona el Premi d’Honor de grau Professional (1985). Finalitza el 10é de Piano amb la màxima qualificació. Té el 1er premi del Xè Concurs de Vilafranca del Penedès (1985), així com el 1er premi del Ier Concurs de Música de Cambra de la Generalitat de Catalunya (1985). Estudia a Paris amb Monique Deschaussés. Assisteix a cursos de Fréderic Gevers. A l’any 1989 té la gran sort de conèixer a l’empresària Gemma Romanyà, i amb la seva ajuda comença una gran activitat concertística actuant en festivals nacionals i internacionals. Des de 1990 és professor de l’Escola Luthier d’Arts Musicals de Barcelona. Ha estat professor de l’Escola de Música d’Igualada, Escola de Música Aula7 y del Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. Participa en la inaguració de la sala de concerts Paper de Música de Capellades. Funda amb Olvido Lanza (violí) i Lito Iglesias (violoncel) el Trio Novalis (1992). Rep classes del Trio Fontenay d’Hamburg, de Charles Rosen, de Barry Green i del Quartet de cordes Delme de Londres. Amb el Trio Novalis guanya el 1er Premi del Concurs Nacional de Música de Cambra Montserrat Alavedra (1992), i a partir d’aquí realitza una gran activitat concertística.