Fernando Rodríguez

Als 7 anys inicia els estudis de guitarra amb el seu pare. Més tard els continua amb Manuel González i Carles Trepat i fa també música de cambra amb Ricard Peraire. Rep nombroses classes magistrals als cursets d’interpretació impartits per José Tomás i David Russell. A més a més asisteix com a oïdor a cursets impartits per Manuel Barrueco, Jordi Savall, Leo Brouwer, Anner Bylsma, entre d’altres. Ha estat guardonat en diferents concursos; primer premi en el Concurs Nacional Permanent de Joventuts Musicals d’Espanya l’any 1984, segon premi al Concurs Nacional de Música Catalana, i el premi a la millor interpretació de l’obra obligada “Cantus” del compositor Xavier Benguerel. Ha estat convidat per tocar entre d’altres al XIè Festival de música clàssica Antoni Lliteres a Artà (P.Mallorca) , a la II Temporada “avui música” al MACBA , al III “Encuentro provincial de seminarios de guitarra” (Sevilla) . També per fer una sèrie de concerts a la ciutat de Moscou… Cal destacar la seva actuació en el “Concierto de Aranjuez”, sota la direcció de Jaques Bodmer al Teatre Metropol de Tarragona i les “Danzas concertantes” de Leo Brouwer sota la direcció d’Evelio Tieles. Ha impartit classes magistrals a Estellencs ( P. de Mallorca), Sevilla, Terrassa , Igualada… És professor a la prestigiosa Escola de Música Luthier de Barcelona. Ha desenvolupat una important tasca pedagògica. Han estudiat amb ell alumnes de: Japó, Bòsnia, EEUU, Alemanya, Islàndia, Noruega, Italia, Colombia, Paraguai, Mèxic… i de l’estat espanyol. Ha guanyat més de cent premis en concursos nacionals i internacionals. Molts dels seus alumnes estan treballant a conservatoris d’Espanya, Mèxic, Colombia…, fent enregistraments i una bona tasca com a concertistes.